måndag, augusti 11, 2008

*Happy Day* Massa fint med posten idag!! Parfym från Armani & Cartier + prover från Weleda!!

Idag fick jag det helt beyond *HÄRLIGA* paket!! Ett byte till på pret-ty.se som jag gjorde med inthemake. Jag var så sugen på de här 2 parfymerna, så mailade henne så fort jag såg dem med en massa förslag.Klicka här, för att se vad hon valde i byte från mig
Jaaaaa!!! Jag är *MER* än nöjd som ni förstår? :) Jag fick t.om 2st. prover från Weleda. Och jag älskar och använder Weledas produkter. Så perfekt helt enkelt!! Ett "Iris Ansiktsvatten" + en Birch Cellulite oil". :) :) :)

Favoriten blev den halva 100ml (nu 50ml) flaskan med "Délices de Cartier": Doften lanserades 2006 och är mjukt fruktig med en blommig, sensuell ton. Den har doftar bl a av körsbär och jasmin. Dessa toner tar ändå inte över hand, tack vare att den innehåller Morello körsbär, som inte är för söt och tre sorters jasmin för en mjukare jasmin-ton.

Toppnot: bergamott, rosépeppar och Morello körsbär
Hjärtnot: vit jasmin, gul jasmin, rosa jasmin (doftar lite som vit persika), fresia och viol
Basnot: tonkaböna, amber och sandelträ

En i stort sätt full (saknas knappt 5ml) 50ml med original-förpackning av "Armani Code" Edt:Doften bygger på en harmoni mellan apelsin-blom, färska kryddiga toner från ingefära och varmt från sandelträ. En skir öppning fångar essensen av två olika slags apelsiner - pomerans från Afrika, och söta italienska apelsiner. Och hjärtat av sammansättningen tunisiska apelsin-blom absolut i en fantsifull allians med jasmin sambac. Dess sensuella sammansättning ger en söt enhet av apelsin-blom, vanilj och en gnutta honung. Se reklamfilmen för doften (med svenska super-modellen Mini Andèn):

10 kommentarer:

Badbomben sa...

Ni har båda gjort riktigt goda affärer:D

Anonym sa...

Åh va härligt att du är nöjd, det gör mig glad ;)

ShopaholicNumberOne sa...

Badbomben: ja, jag är iaf löjligt nöööjd :D !!!

Anonym sa...

Delices de Cartier är såå lik Miss Dior Cherie som jag tycker om! kul med byten! Jag skickade ditt igår. :)

Anonym sa...

Åååh, jag fick mitt idag! Tack snälla du! Jag är så nöjd!

ShopaholicNumberOne sa...

rocketqueen : Var tvungen att testa "Miss Dior Cherie" (hade ett provrör liggande) nu när du skrev att den var lik Delices de Cartier lik´som jag fick av "inthemake" igår. & ja det stämmer faktiskt, bara att Cherie är mindre söt (på mig). Postade ditt igår också, inte fått det? Inte fått ditt, men kommer väl imorn hoppas jag. :)

Anonym sa...

Hallå där, om du gillar Weleda så missa inte att jag har dag- och nattcreme från deras vildros-serie för byte på Pret-ty. Bara att komma med förslag om du är intresserad! Hej hopp! /Ninni

ShopaholicNumberOne sa...

Ninni: Jag har 6st av just Vildros dag&nattkräm, så kan säga jag ej behöver fler direkt hehe ;)

Anonym sa...

Hej! Men gud, vad knäpp jag är! Nu använde jag ju lacket eftersom jag trodde att du hade fått ditt paket! Men det var ju Makeupoholic som jag också bytt med - så tokigt! Jag hoppas att du blir nöjd!

ShopaholicNumberOne sa...

rocketqueen: ingen som helst fara! lacket är ju ditt :) !! Nu ska killen iväg handla & hänta ut paket :) !!