måndag, februari 23, 2009

Mina bästa tips för torrt hår ! Grejer som *verkligen* funkar!

Tips för torrt hår har jag många av, för jag har själv total-torrt hår. Har testat precis "allt", från dyrt till billigt. & nu hittat det som är absolut bäst!kayteetee ville ha tips på produkter för torrt hår. Mitt svar blev lite väl långt, så bloggar om det här istället!

Schampo använder jag "bara" från LUSH! Håret blir inte bara renare & fräschare än av vanligt schampo, det blir perfekt. När jag en gång växlade till ett vanligt schampoo (Matrix,Sebastian,Redken osv) så blev mitt hår åter igen *vidrigt* & platt, torrt & kliade i hårbotten. Så alltså, sedan jag bytte till att bara ha Lush-grejer i håret har mitt hår blivit fantastiskt! Det funkar & det är *billigt*! Testa "Ultimate Shine" & du kommer fastna! Lovar! Kostar 79kr för 55gram på: lush.se

Som hårbehandlig/inpackning/balsam har jag nyligen upptäckt kokosolja i fast form i längderna/topparna. Man blir inte oljig i håret efteråt alls, utan du tvättar bara ur det 2ggr med schampoo riktigt ordentligt. Mitt hår blir helt bebismjukt av det! Och då har jag väääldigt torrt hår. Oljan är i fast form, som en "bodybutter". Köper det på bodystore.com. Testa t.ex "Crearome, Kokos Natur", kallpressad eko för 33kr till att börja med. en liten smidig förpackning:

Balsam köpte jag nytt idag faktiskt. Det här köpte jag för att det har fått "bäst-i-test" överallt, Biolage - Conditioning Balm från MATRIX:

Mitt bästa budget-tips är absolut Schwarzkopfs hårvårdsserie "GLISS":Serien omfattar en rad produkter som är specifikt anpassade efter olika hårtyper. De finns i vanliga matbutiker, super-billigt. & helt ärligt lika bra som de dyraste hårmärkenas produkter! Läs mer på: gliss.schwarzkopf.se

Och för mer tips om vad som är bäst inom precis allt i skönhet, bli medlem på världens största recensions-site för beauty-produkter: www.makeupalley.com. Jag köper *aldrig* något utan att ha kollat recensionerna här.

25 kommentarer:

Anonym sa...

sv: tackar :) och tack för tipset med armbanden :) ska ta och kolla där snart :p

Anonym sa...

Vet du om Lush har något bra schampoo för blont hår? =)

Anonym sa...

Hejsan ! Som vanligt, så går jag in i din blogg.. o ska svara.. sen så slutar det med att jag aldrig få inlägget skickat !! Men tack så mkt för tipsen !!
Tycker att du borde uppdatera lite oftare^^

ShopaholicNumberOne sa...

KayTee: oh okey, är det nåt skumt med kommentarsfunktionen eller glömmer du bort bara? :P

Ja jag vet, men jag har varken haft tid eller lust till att blogga på länge. Kommer igen sen när jag får tillbaks lusten & inspirationen! ;)

ShopaholicNumberOne sa...

Emilie: Jaaa Lush har ett schampoo för blont hår som ALLA blondiner som jag känner som testat dyrkar! Det är visst fantastiskt. Så skulle absolut köpa den om jag var blondin! :)

LUSH "The Blonde schampo" på bit arbetar hårt för att alla blondiner ska få behålla sitt blonda hårsvall. The Blonde innehåller massor av kamomill och dessutom färsk organisk citronjuice och ringblomsinfusion för att intensifiera den blekta effekten på håret och för att verka lugnande på hårbotten. The Blonde doftar av kamomill, ringblomma och citrusoljor och har en härligt guldgul nyans, i likhet med alla framtida blondiners (som hädanefter använder det) hår!

pris bara: 69kr!!! :D

Anonym sa...

Åh tack =) Nja det är inte så självlockigt, han hade lockat mitt hår där. Men om jag inte gör något med håret så får det ändå ett naturligt fall.

Han finns ungefär vid Odenplan i Stockholm =)

Åh gud vilket bra tips! Det låter ju nästan för bra för att vara sant. Men får jag bara fråga hur man gör med schampoo som är på "bit". Delar man av en bit och masserar sedan upp den eller är biten som en jättetvål som man "masserar ut" lite schampoo ur? Lär ju bli väldigt kladdigt?

ShopaholicNumberOne sa...

Aha, ja men det ser ju helt perfekt ut ditt hår iaf :) !!

Du ska inte dela upp den i små bitar, om du inte vill såklart, men det blir bara knepigt & messigt. Du tar löddrar upp den i händerna under vattenstrålarna i duschen & så masserar du helt enkelt in den i håret. Det är alltså ett schampoo, inte en tvål (även om det ser ut som en sån), så det löddrar absolut inte så som tvål gör!

Fråga själ på LUSH, så förklarar de ju gärna! :) Du bara måste testa den. Du kan t.om gå in och be om ett prov först! De ger dom dig absolut! bra va? :D

Anonym sa...

Var inne på Lush idag och fick en tester på ett silverschampoo som hette Daddy-O. Hon tyckte att det var bättre än det andra blondschampoot, så jag ska testa det. Och sen kunde jag inte få en tester när det var en schampookaka. Ska bli spännande att se hur det blir :)

ShopaholicNumberOne sa...

Emilie : aha oki, har inte hört nåt om DADDY-O så jag vet inte. synd du inte fick prov på schampookakan :( men berätta hur DADDY-O funkar sen ok? :)

Anonym sa...

mååååste tipsa om en ny liten butik

unzip.se
unzip.se
unzip.se
unzip.se

bäst priser FRANK DANDY SALMING

Victoria sa...

Hmm.. du skriver bra, men det är inte sant. För att håret skall bli bra på riktigt krävs proteiner. inte bananer, rosor och sådant trams. För håret är inte uppbyggt av bananer, mango eller någon annat som växer i naturen. Håret är uppbyggt utan Kreatin, Ceramider och proteiner. Redken har en serie som heter Extreme och är fullt av proteiner, håret blir strävt till en början eftersom att proteiner är sträva i sig, men ju längre du använt produkterna (alltså ju friskare håret har blivit) desto mindre strävhet känner du av. Detta kan bygga upp hårstrån upp till 4 gånger så starkt och friskt än innan. Detta funkar. Jag vet för jag är själv frisör.

Kolla in min blogg.

http://birtles.blogg.se

Tjelsi sa...

tack för tipsen

ShopaholicNumberOne sa...

Victoria: för mitt hår är det här jag tipsar om 100% sant. Jag har alltså testat REDKEN och andra dyra "fina" behanlingar. Jag och fler och fler märker att detta, det ekologiska är det bästa! Dessutom, håret i sig är ju dött materia. Så i kombo med att äta bra mat och äta vitaminer & mineraler som är bra för hår/hud och naglar! Jag har själv testat att använda produkter som t.ex Redken Extreme m.m m.m - som är fullt av proteiner. Men det hjälper I-N-T-E !!!

btw: kul att fler och fler startar ekologiska hårvårdsmärken & ekologiska frisörsalonger! Måste vara dröm för dessa friöserar att få jobba så. Slippa alla gifter de annars får lagrade i kroppen!!

http://annakatana.devotese sa...

Tack så jättemkt för tipsen! (:

www.johannaaversund.blogg.se sa...

Mitt hår är snustorrt så kan nog behöva läsa igenom tipsen en gång till eller två. ;p

Anonym sa...

Hej, visst kan detta anses och tolkas som reklam, men jag önskar att du inte ser det på det sättet. Se det istället som ett sätt för mig att uppmärksamma någonting som är viktigt, någonting folk bör uppmärksamma.
Det handlar om livet, det handlar om hur vändningar kan ske...hur man snabbt kan gå från lycka till olycka. Frågorna är många, svaren är få...hur går man vidare? Läker tiden alla sår?
http://www.metrobloggen.se/offer
Bloggen är mitt klotterplank, den enda fungerande terapin för att ta mig tillbaka till ett ljust (så ljust som möjligt kan bli) liv efter att blivit offer för en våldtäktsman.
En blogg om händer som adrig slutar kännas, tårar som aldrig slutar rinna och minnen som alltid finns kvar.
Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas och värmer!

Jag tackar för din tid, och hoppas att du tar en titt. Ha en fortsatt trevlig kväll!

johanna sa...

skärmkeppor i bloggen idag.. ge feedback :)

Josefine sa...

Bra tips!

/Josefine

Maria sa...

Hej tjejen!

Jag har läst din blogg och tänkte höra om du är intresserad av att bli nästa veckas gästbloggare på http://www.prettyonline.se/blogg.html?
Om du är intresserad, så hör av dig med foto, personlig presentation och en länk till din blogg, så läggs informationen till i den befintliga bloggen på sajten. :-)

Ha en trevlig kväll! / Maria

Anonym sa...

Tack för alla råd och tips . Kolla gärna in vår nystartade secondhandblogg . Vi är tre tjejer från västerås som säljer unika och fina secondhandkläder , skor , acessoarer m.m :) titta gärna in på sellan.devote.se PUSS

DENNI sa...

LOVE THIS POST... GREAT ONE








XX
CHICMUSE

simone sa...

Hejhej! Tycker du verkligen Gliss fungerar på torrt, lockigt? Själv har jag torrt och lockigt och gliss bara mjukar upp det i duschen, balsamet likaså.. men det sliter ju mer än det hjälper alltså!

Kabuki sa...

Vilken rolig blogg jag hittade här, den hamnar genast i min lista på min sida!

Älskar hela Biolage-serien, underbar doft och håret blir silkesmjukt. (Mitt i alla fall.) Jojobaolja är också ett tips att ha i topparna eller som inpackning.

Karin sa...

Vilka bra tips! Jag ska testa lush! /K

Harisa sa...

Oj jäklar det måste jag verkligen teta ! Tack för tipset :)