onsdag, september 17, 2008

Eftersom jag fått flera frågor kring gårdagens inlägg om ALOE VERA & dess verkan vid akne/problem-hy, så kommer här en liten fortsättning:

En anonym frågar:"Det här med att aloe vera ska läka akne ärr. Är det då sprayen du talar om eller gelen direkt från blomman?".Mitt Svar:
Jag skulle satsa på Aloe Vera i flytande form, som jag tipsar om i inlägget nedan: Dr. Donsbach Aloe Vera Juice kostar 59kr får ½ liters flaska på bodystore.com. Eftersom det är i dess renaste form = mest effektiv då den inte är utblandad med annat. Tänk på att det alltså ska ta 6 månader innan du märker något. Jag har själv inga akne-ärr, så jag vet inte hur det funkar på just det personligen.Kombinera med att helt använda en Aloe-kräm/gel (beroende på hudtyp) morgon & kväll. Det bästa märket med MEST+renast Aloe Vera innehåll är EILAS. Dessutom till billigast pris. Åter igen dyrast är MYCKET sällan bättre för att det är just dyrt, låt er *INTE* luras av skönhets-industrins galna priser, de vill bara känna pengar såklart!

Framställning av Aloe Vera:Välj mellan dessa krämer/lotions/gels att komlpettera med:

1. Vid mycket torr hy: Eilas Aloekräm - Superbra som nattkräm, eller dag + natt om du har mycket torr hy. 260ml för endast 126kr:
2. Vid torr till normal hy: Aloekräm "normal hud". En rätt kraftig kräm, som passar nra som nattkräm. 60ml för 52kr:
3. Vid normal till bland-hy: Eilas Aloelotion - Den här använder jag själv & killen till ansiktet. Doftar ljuvligt & går snabbt in i huden utan att kladda). Priset är *OSLAGBART*, hela 260ml för endast 126kr:
4. Fet hy: Eilas Aloegele - Koncentrerat. Aloe veran i Eilas Aloegele här är mycket koncentrerad och flaskans innehåll motsvarar 200% aloe vera. 126kr för 260ml: Dessa priser gäller på: bodystore.com

OBS! Missa inte att läsa tidigare blogg-inlägg om EILAS HUDVÅRD m.m här: shopaholicnumberone.blogspot.com/2008/08/hudvrd-clarins-eilas-loccitane.html
Aloe-Fält,i Jaumave, i Mexiko:

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla tävlingen i min blogg ! Super söt Väst !!!

www.hellonicki.blogg.se

Anonym sa...

Aloe vera är så himla superbra! Det har hjälpt mig många gånger :)

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar! jättegullig var den. och ja det stämmer nog jag har nog inte världens bästa självförtr.

Anonym sa...

Vad spännande!
Jag tycker det är så roligt att läsa om naturläkemedel.

Elina sa...

Åhh vilken fin bild! Visste inte att de odlade Aloe i Mexico..?

ShopaholicNumberOne sa...

Elina: ja man kan ju odla Aloe hemma här i Sverige med, precis var som helst egentligen! :)

Anonym sa...

Jag tycker att det är dags för en varning. Det är väldigt vanligt att allergiker(pollen) utvecklar en ny allergi när de tar Aloe.

ShopaholicNumberOne sa...

Anonym: Både jag & min kille är super-pollen-allergiker, men har använt aloe vera i flera år. undrar var du fått de här uppgifterna? Jag är rätt påläst gällande aloe vera, har aldrig hört något om det su skriver? Men maila gärna en länk till dina uppgifter.