måndag, augusti 25, 2008

Dagens Parfym! Alessandro Dell'Acqua!

Idag bär jag "Alessandro Dell'Acqua" från Alessandro Dell'Acqua. Denna parfym är en florientalisk (blandning av oriental & blommigt) doft för kvinnor. Doften lanserades 2001.

Topnoter: koriander, sweet pea, Pelargon och Geranium.
Hjärtnoter: Pion, Hibiscus blomma och rosor.
Basnoter: labdanum, sandelträ, musk och rökelse.På mig kommer doften fram som en väldigt gammeldags doft. Den doftar "dyr tvål" på mig till att börja med. Sedan kommer också all blomster fram, samt sandelträ & rökelsen. Men jag tycker mig faktiskt inte känna av Labdanum & musk'en i doften alls. Jag gillar denna doft för att den inte "doftar som något annat". Den är djärv, tar ut svängarna, en riktig knock-out av blomster. Den kräver sin kvinna att bäras upp av.PRIS I BUTIK för en 50ml är ca: 600kr. Min egen flaska är på 100ml! ;)

Besök: alessandrodellacqua.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tips!

ShopaholicNumberOne sa...

MissMagicGirl: Absolut ett speciell doft det där!