fredag, januari 04, 2008

Mer drömsk jul än så här blir det inte! Mina riktigt retro-as-coola röda "Dororthy and The Wizard Of Oz - Ruby Slippers"-dröm pumps från Asos!

Här är dom:Och från annan vinkel:Det är bara att klicka ihop hälarna & säga som Dorothy: "- There's no place like home, there's no place like home!!" . Åh! Jag har alltid *ÄLSKAT ÄLSKAT ÄLSKAT* den här filmen hårt, alltid!!! Så när jag fann dessa second hand, helt nya dessutom, blev jag helt galeeeeeen!! Jul-skor a´la perfektion enligt mig! Kolla in det här klippet, det bara måste du:Och den berömda klicken med hälarna:

Precis innan köpte jag en matchande röd paljett-väska att bära med skorna. Också den köpt på www.asos.com !! Match made in heaven, eller vad? Supersupersuper-CUTE är den:Bild på de numera av tidens tand blekta "ruby slippers". Som Judy Garland bar i "The Wizard of Oz". Designade av Hollywood kostym-designernen Gilbert Adrian, 1938. Hans första "Arabian-style"-par blev utdömda att vara för exotiska för Dorothy (Missa inte att klicka på bilden för *STORT* format:

1 kommentar:

Evelinas blogg sa...

Suuupersnygga skor! Hur läckra som helst, och de ser ut att passa dig perfekt!